Warta patrzy w przyszłość

Rewolucja technologiczna dzieje się na naszych oczach. Nie dziwi więc, że dotyczy również branży ubezpieczeniowej. W jak dużym stopniu i jakich prognoz na przyszłość możemy się spodziewać? W odpowiedzi na te pytania pomoże nam najnowszy raport Polskiej Izby Ubezpieczeń. Zapraszamy do lektury!

Warta patrzy w przyszłość

Pisaliśmy już, że Warta wdraża innowacyjne projekty związane z cyfryzacją procesu likwidacji szkód.  Tymczasem,  cały rynek ubezpieczeniowy odkrywa korzyści płynące ze sztucznej inteligencji oraz cyfryzacji. Nie powinno nas to dziwić – to przede wszystkim oszczędność czasu i pieniędzy.

Ubezpieczenia a cyfryzacja
Najważniejszym aspektem sektora ubezpieczeń jest niewątpliwie obsługa klienta, a cyfryzacja usług ma przede wszystkim zoptymalizować działania w tym zakresie.  Branża ubezpieczeniowa jest specyficzna, a zmiany muszą być wprowadzane rozważnie.  Jak podkreślał w wywiadzie z Rzeczpospolitą wiceprezes zarządu TUiR Warta, Rafał Stankiewicz – innowacje muszą być praktyczne. Jest w tym sporo racji. W tym wypadku nie ma mowy o intensywnej rewolucji technologicznej. Chodzi o przemyślane zmiany, które mają przede wszystkim podnieść poziom obsługi i ułatwić pracę agentom.

Jakich zmian możemy się spodziewać?
W raporcie PIU pod patronatem Ministerstwa Cyfryzacji możemy przeczytać, że rozwój branży pod tym kątem będzie opierać się na wielu zmianach, od zwiększenia kanałów komunikacji, do poszerzenia oferty. Niektóre z nich będą niewielkie, w subtelny sposób wpływające na dotychczasową prace. Inne z kolei mogą zrewolucjonizować rynek. Nie zapominajmy też o zmianach, jakie następują obecnie w ogólnie pojętej kulturze organizacji.
Pracodawcy chcą słuchać pracowników, doceniać ich pomysły i wprowadzać zmiany na podstawie otrzymanych sugestii. Nie jest więc zaskoczeniem, że Warta już od jakiegoś czasu spogląda w przyszłość pod hasłem sztucznej inteligencji, pracując nad projektami, zbierając pomysły i zmieniając czas rewolucji z przyszłego na teraźniejszy.

Zapoznaj się z raportem PIU

Artykuł jak i cały raport do pobrania możesz znaleźć na blogu Polskiej Izby Ubezpieczeń:

  • Artykuł na blogu: LINK
  • Raport do pobrania: PDF

Jedno jest pewne:  człowiek pozostanie niezastąpiony, a w poznawaniu oczekiwań klienta sztuczna inteligencja może mu jedynie pomóc.

Oceń Artykuł

Poznaj historie napisane przez życie