Przyszłość w ubezpieczeniach według Warty

Dużo mówi się o wszechobecnej cyfryzacji, czyli wykorzystaniu nowych technologii w branżach takich jak bankowość czy ubezpieczenia. O tym jakie innowacje wprowadza Warta, dlaczego zdecydowaliśmy się na aplikację Warta Mobile i przyjmowanie zgłoszeń szkody przez Messengera Facebooka, a także o przyszłości w branży ubezpieczeń mówi w wywiadzie z Rzeczpospolitą Rafał Stankiewicz, wiceprezes zarządu TUiR Warta. Zapraszamy do lektury!

Przyszłość w ubezpieczeniach według Warty

Rzeczpospolita: W bankach mamy wręcz rewolucję technologiczną. A w ubezpieczeniach?

Rafał Stankiewicz: Na naszym rynku sytuacja wygląda podobnie. Wdrażane są kolejne technologie, które zautomatyzują, zdigitalizują korzystanie z ubezpieczeń. Jest jednak jedna różnica między nami i bankami, która wpływa na tempo cyfryzacji i jej odbiór na zewnątrz. Klient kontaktuje się z bankiem niemal codziennie. W przypadku ubezpieczonego kontakt ten najczęściej odbywa się raz do roku – w momencie odnawiania polisy.

Czyli co się zmieni?

RS: Z perspektywy klienta kluczowe jest uruchamianie nowych kanałów kontaktu, wykorzystujących np. możliwości smartfonów. To idealne narzędzie dla ubezpieczeń. To jasne, że mało kto zainstaluje sobie aplikację, aby przyglądać się swojej polisie. Ale jak ktoś ma szkodę, to chętnie skorzysta z różnych rozwiązań technologicznych, które pozwolą ją szybko zlikwidować. Poprzez naszą aplikację mobilną jest już likwidowanych ponad 20 proc. szkód indywidualnych…(cd. w artykule)

Przeczytaj cały wywiad: „Innowacje muszą być praktyczne” Rzeczpospolita

Oceń Artykuł

Poznaj historie napisane przez życie